Kredyt w rachunku bieżącym stanowi udostępnienie przez Bank środków pieniężnych do realizacji przez Klienta płatności, z prowadzonego przez Bank rachunku bieżącego Klienta, w sytuacji niedoboru środków pieniężnych, powodujących powstanie na tym rachunku, zadłużenia do wysokości udzielonego kredytu.
Kredyt jest udzielany na finansowanie bieżących potrzeb finansowych związanych z prowadzoną działalnością, a przede wszystkim związanych z zaopatrzeniem, produkcją, sprzedażą towarów lub świadczeniem usług, procesem rozliczeń pieniężnych, finansowaniem zapasów, rozliczeniami międzyokresowymi należności z tytułu rozliczeń z kontrahentami lub realizacją płatności z tytułu zobowiązań podatkowych.
Kredyt może być udzielony na spłatę zadłużenia z tytułu kredytu o charakterze obrotowym udzielonego przez inny bank.
Maksymalna wysokość kredytu w rachunku bieżącym nie może przekroczyć:
• sześciokrotności średnich miesięcznych wpływów na rachunek bieżący Kredytobiorcy z co najmniej 6 ostatnich miesięcy kalendarzowych;
• 50% przychodów z ostatnich 12 pełnych miesięcy kalendarzowych lub ostatniego pełnego okresu sprawozdawczego.
Kredyt jest udzielany na okres do 24 miesięcy, z możliwością wielokrotnego automatycznego przedłużania na dalsze analogiczne okresy, bez konieczności spłaty występującego zadłużenia w dniu zakończenia okresu kredytowania.